Instant Laksa Utara

by - 10:32:00

Hi guys,

Few weeks ago, aku stumble across this instant laksa utara masa tengah survey survey beli makanan. time tu pulak memang tengah craving laksa tapi yang handmade punyalah. Nak cari jauh sangat so dah alang alang ada kat situ aku pun amiklah satu.

Mee dia looks like this. First time aku tengak mee camni sebab aku ingatkan mee dia macam mee laksa tu. Agak kecewa tapi kalau nak ikut logic takkan dia nak pack mee laksa tu pulakkan, karang spoil ke ape ke mana kita tau.

Perencah laksa sekali dalam cup. Dia kata 100% from ikan.

Cara penyediaan dia sama macam meggi cup, korang tuang air panas kat dalam and just tunggu beberapa minit. Masa aku buat tu mee dia agak lambat nak lembut and aku tak sure if mee tu akan lembut sebab tunggu lebih 5 minit and mee tu still lagi keras. Rasa dia memang ada laksa tapi macam laksa tawar tapi don't worry. Korang boleh tambah perasa sendiri masing-masing lain preference so kalau nak masin tambah garam kalau nak manis tambah gula sendiri ya nama pun instant kan . Overall not bad and still edible kalau korang tak kisah mee yang keras tu. Maybe korang just perlu tunggu lama sikit je supaya mee tu boleh lembut.

You May Also Like

0 comments

thanks for stopping by- I love reading your comments! I'll always reply so check back in a few days if you've asked me any questions x